Výsledky po koordinácii 2017/2018

  • Školské kolo kategórie B a C, 2017 – Listina po koordinácii, postupujú žiaci ktorí získali aspoň 10 bodov. Jednotlivé stĺpce tabuľky zobrazujú vždy počet bodov udelený na školskom kole a v nasledujúcom stĺpci je počet bodov po koordinácii.

Radi by sme uviedli niekoľko poznámok ku koordinácii školského kola MO kategória B a C.

Je nám jasné, že opravovať úlohy domáceho a školského kola MO vyžaduje od pedagógov prácu navyše, ktorú si vážime. Nie je jednoduché obodovať neúspešný postup, ktorý nie je podľa vzorového riešenia. Stáva sa, najmä pri geometrických dôkazových úlohách, že študent usudzuje len podľa narysovaného obrázka, lebo to „vidí“, alebo vychádza z toho, čo má dokázať, lebo nevie podstatu robenia dôkazu. Potom vystane problém, ako to bodovo ohodnotiť. Nutne do bodovania vstupuje subjektívna zložka.

Úlohou koordinácie je zosúladiť (v rámci možností) bodové hodnotenia, nie posudzovať úroveň hodnotenia pedagógom. Chápeme, že študenti z jednej školy môžu mať na základe rovnakých skúseností podobné riešenia, ale dve úplne rovnako (obsahovo aj formálne) vypracované úlohy nemôžu byť samostatnou prácou študentov. My obe takéto úlohy hodnotíme nulovým počtom bodov a môže sa stať, že takto vyradíme z účasti na krajskom kole aj šikovného študenta, čo nám je ľúto, preto by sme chceli upozorniť na dôslednejšie zamedzenie opisovania alebo inšpirovania k správnemu postupu učiteľom.

Ďakujeme všetkým pedagógom, ktorí sa zaoberajú MO a prajeme veľa entuziazmu a trpezlivosti.

 

Krajská komisia MO pre kategóriu B a C